"Stat rosa pristina nomine, nomina nuda tenemus."

2012. június 10. 22:25 - Ithiliel

"Intellektuálisan hangszigetelt pöcegödörben csücsülő ego."

"Intellektuálisan hangszigetelt pöcegödörben csücsülő ego." – idézőjelben nem azért van, mert nem én mondtam. Csak az egóm tiszteletére. Hozzátenném még, hogy és sikít is, de az lehet, elvenné a dolog varázsát. Azért megkérdezném, eme kis megjegyzés kinek, mit jelent? Le merném fogadni, hogy nem azt, aminek szántam… Számomra.. s mégiscsak én találtam ki,na… egyszerűen azt, hogy eltelve ücsörgöm én, gondolataim setét és kevésbé setét mocsarában, és valahogy egyetlen hang sem hallik ki mindebből, semmi a külvilágnak.. s ugyan miért, miÉrt? Én vagyok hangszigetelve? Vagy a világ süket?

Mindig is dédelgettem írói ambíciókat, de a vége lassan az lesz, hogy Kafka szintű, elidegenedő rovarnovellákat fogok firkálgatni, a senki-által olvasott blogomra, csak mert az nekem jó. Lehet jobban járnánk….Én legalábbis lehet, meggazdagodnék, vagy mi fene.  Már amennyiben a senki hajlandó értük fizető szerződést ajánlani. Muhahaha….De ez tényleg gáz, csak én érzem úgy néha, hogy jó lenne, ha lenne egy kis szelep, amin az a sok-sok érzés és gondolat  csak úgy kiszállhatna az ember fejéből, és rögön megértenék azok akik figyelnek.. hah, akiket érdekel? Vagy egyszerűbb lenne olyan embert keresni, akit érdekel? :) Ez is milyen szép gondolat már, amit órákon át lehetne egy pohárka bor mellett fejtegetni, de minek is, ha úgyse figyel senki. Néha emiatt nagyon magányosnak érzem magam.

Ez meg már szinte csak mellékesen megjegyzendő… Minden szakításból tanul az ember. Nekem speciel a legutóbbi után sikerült levonnom azt a hihetetlenül lehangoló következtetést, hogy az egyedülállóság legnagyobb hátránya, hogy kénytelen vagy észrevenni, nincs kivel beszélgetned. Na jó persze ez így nem igaz, mindig akad az ember társaságra, csak egy havertól mégsem várhatod el, hogy oda is figyeljen, neadjisten hozzá is szóljon az intellektuálisan teljesen elvadult gondolatfoszlányaid vokális formában kinyilatkoztatott darabkáihoz… legalábbis őket aligha hatná meg, ha sértődéssel fenyegetőznél, ha nem teszik. (Na nem mintha ez valaha is előfordult volna. Nekem mindig is roppant odafigyelő exeim voltak…;) *a félreértések elkerülése végett: még élnek*)  Na de komolyan…. vasárnap este tízkor, minekután elkészült az ínycsiklandó túrótorta és tudod, hogy nincs kivel megosztani, hogy aztán elalélva – mertmáshogyúgysemerné – ajnározza aeteri szinteket verdeső konyhaművészeti tehetségedet… na valljuk be.. az szar. Mindenkinek kijár egy kis vasárnapesti dicshimnusz és pont.

És akkor ott van a valósan megoszthatatlan gondolatok problematikája. Mert ugyan kit érdekelhetne rajtad kívül, hogy mennyire mulatságos már egy abszolút releváns szakdogában azt olvasni, hogy közvetlenül Trianon után, nagyobb volt a csoportközi megkülönböztetés, mint cirka ötven évvel később.  Egyáltalán ki a frász tudja mit jelent a csoportközi megkülönböztetés? Attól függetlenül, hogy ez milyen mérhetetlen mértékben szórakoztató, ugyan kit lehetne még ezzel a szarsággal egzecíroztatni. A magány öl, mint mondják. S ahogy egyik legkedvesebb ex-szerelmem szokta volt mondogatni: ennek elkerülése érdekében vegyél kutyát… vagy macskát. Nézőpont kérdése melyik tud okosabban nézni.

Az a  baj… hogy jelen állapotomban kétségtelen, egy macskával is simán beérném. Olyan cukin figyelt Jenő is mindig, ha magamban monologizáltam… Ááá nem sosem tettem ilyet. :) Valaki szerezzen már nekem egy társalkodónőt… vagy kettőt…az egyik lehetne akár hím is… köszi.

De tényleg… ha drága lakótársamék, nem készülnének épp ezerrel államvizsgára, szerintem visítva röhögnék azon a roppant ironikus megállapításon, hogy mennyire vicces már rájönni, nem is az a szar, hogy nincs senki, akit émelyítő rajongással „édesemezhetnél”, hanem, hogy nincs senki, akit a lelkiismeret furdalás legkisebb jele nélkül egzecíroztathatnál a marhaságaiddal. A barátait mégiscsak jobban sajnálja az ember, nem? :) *S sátáni kacaj zengé föl ama bizonyos hangszigetelt gödörben.*Tényleg hiányzik az életemből egy tartós párkapcsolat…(még szerencse, hogy minden létező társkeresőn, ahol valami perverz oknál fogva regelve vagyok, linkelve van a blogom…tökéletes taktika, hogy sose jöjjön össze. :D )

 

 

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szellemvalasz.blog.hu/api/trackback/id/tr344577639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csurit 2012.07.08. 12:29:54

Teljes mértékben igazad van, és egyet értek veled. Mindenkinek szüksége van egy társra, akivel képes elbeszélgetni.

Ponyvaíró néger 2014.04.07. 23:18:12

Jópár gondolat végigfutott bennem, hogy hogyan kéne reagálni erre a blogra. Nem tudom, hogy bukkantam rá, de először rögtön félretettem, hogy ez nagyon éles, ezt emésztgetni kell. Valahogy nem azt az érzést adta, hogy ezt egy nőszemély írja (persze ugye a végét láttam először).

És akkor én így reagálok rá: Körülbelül 2012 nyár vége lehetett amikor a Tokyo Vice-ot olvastam Jake Adelsteintől. Már előre tudtam, hogy ez valami nagyon érdekes sztori lesz (a Budapesti Könyvvásáron ezt az egyetlen könyvet szúrtam ki, halvány lila gőzöm nincs mit kerestem Bp.-en, meghogy hogyan kavarodtam oda - úgyrémlik valami félrement nyaralás lett volna - azután jóval később a kalóz angol verziót olvastam). Emlékszem, napozás közben olvastam a könyvet, elég jó idő volt. De ahhoz ami ott le volt írva, ahhoz kellett is a Napsütés (meg agylazító sör). Egyetlen dolgot akarok kiemelni a könyvből. A saját szavaimmal próbálom megragadni: Van két fogalom a japánoknál az egyik a setsunai azt jelenti: fizikailag összeroskad a lélekfájdalomtól, nehezen veszi a levegőt is. A másik a yarusenai: ugyanez, csak itt most az ember a társáért érez gyötrelembe hajló bánatot.

Én azt hiszem a setsunai-t átéltem, másképp nem fogott volna meg ennyire. De igazság szerint elég homályos, hogy mi történt. Gyakran írtam - egy elég vad - naplót (2012 februártól az év végéig), és többnyire ha nem volt ott egy üveg jó bor akkor úgy éreztem, hogy szétszed a pokol. Még egy hatalmas vöröspettyes molylepke is megjelent egyszer, mintha én magam idéztem volna elő. Ebben az időszakban nem gondolom, hogy lehetett társkeresésről beszélni. Lelki/egzisztenciális problémákkal kellett szembenéznem. Én nem is vagyok benne biztos, hogy érdemes az ilyennek a mélyére menni...azt a naplót tényleg érdemes volt cenzúrázni.

Azóta egyszerűen nem jön vissza ez az érzés. Nem ott tartok ahol akkor. Persze nem vagyok előbbre. Nekem is hiányzik az intellektuális társaság (főleg ha nőből van). Azt érzem, hogy nagyon messzire kell visszamenni, mert nagyon eltávolodtunk ettől. Remélem el tudod olvasni eme romokat.

Ponyvaíró néger 2014.04.12. 23:37:38

Bár azt hiszem nem írtam le különösebb hülyeségeket, de pontosításra szorul a kommentem annyiban, hogy az a „Ponyvaíró néger” az tulajdonképpen Rejtő Jenőre utal, aki a zsidótörvények idején úgynevezett „négerként” publikált, azaz más neve alatt juthatott csekélyebb a napi betevőhöz. Néger ugyan nem vagyok, de egy kicsit zsidó, mert Rejtő Jenő története számomra pont olyan, mint Radnóti Miklósé. Mit vétett Jenő, hogy ő már nem történelem? Alapvetően persze semmi közöm az újságíráshoz. A dolog a hangulatában érintett meg, és a Te fájdalmad - az egyszerűen megemészthetetlen intellektuális vákuum ellenére - számomra nagyonis érthető dolog.
"Stat rosa pristina nomine, nomina nuda tenemus."
süti beállítások módosítása